Kérdések, melyeket meg kell válaszolni, ha szórólapot készítenénk

A szórólap egy nagyon hatékony és hasznos marketing eszköz. Rákerülhet a termékek, szolgáltatások leírása, részletezése, fel is sorolhatjuk őket rajta, de rendezvények meghívójaként, programismertetőként is használható, de akár csak maga a cég általános ismeretinek hordozójaként is szolgálhat.

Viszont mielőtt a nyomdába rohannánk, rengeteg kérdést kell megválaszolni, de a nyomdának is lesznek kérdései, melyekre már az árajánlat elkészítéséhez is meg kell adnunk a konkrét válaszokat. De kezdjük az elején.

A szórólapkészítésnél az első kérdés, amire válaszolnunk kell, hogy ki készítse a szórólapot. Manapság már rengeteg online tervező létezik, melyek segítségével szórólapot is tudunk tervezni. Ezek lehetnek fizetősek, de ingyenesek is, tehát nem feltétlen szükséges szakembert bevonni.

Ugyanakkor megeshet, hogy nincs időnk tervezni, esetleg nagyon fontos, hogy profi munkát adjunk ki a kezünkből, így nem szeretnénk mi tervezni, inkább marketing/grafikus szakemberre, reklámügynökségre, vagy magára a nyomdára bíznánk a tervezést.

Nyomdai kérdések, melyeket meg kell válaszolni

Ha készen vannak a tervek, akkor jöhet a nyomda, de itt is sok kérdés vár még megválaszolásra, mely az árakat is meghatározza majd. Az egyik fontos kérdés, hogy ofszet nyomda vagy digitális nyomtatás legyen. Mindkét megoldásnak vannak előnyei és hátrányai, ennek a kérdésnek az eldöntésében a nyomda is segíthet tanácsokkal, javaslatokkal.

Az is lényeges kérdés lesz, hogy mekkora méretű legyen a szórólap. Az A6 és A5 egy megszokott méret a szórólapok esetében, de kérhetünk egyedi méretezést is.

A papír típusa is befolyásolja az árat, és a nyomda erre is rá fog kérdezni. Megeshet, hogy elég az írólap minőségű papír is, de bizonyos esetekben ez nem elég. Lehet, hogy a nyomda a papír vastagságára is rákérdez, de sok esetben javasolni szoktak, ha már sikerült kiválasztani a papír típusát.

Az sem lesz mindegy, hogy egy vagy kétoldalas szórólapban gondolkodunk, de a színek kérdése is lényeges. Lehet, hogy elengedő a fekete-fehér nyomtatás, de színes szórólapban is gondolkodhatunk. A mennyiség kérdése is fontos, hiszen általában van egy minimum mennyiség, de azt sem ért tudni, hogy minél több darabot kérünk, annál kedvezőbb lesz az ár.

Hozzászólás írása