George Washingon volt az első, aki reklámfogásként ajándékokkal élt, mindezt 1789-ben tette. Ezek a kis ajándékok jellemzően vonalzók, naptárak voltak. A XVIII. századik nem tervezték meg a promóciós termékek gyártását, de tulajdonképpen már 225 éve jelen vannak az életünkben.
Reklámajándék történelem
Lassan 225 év telt el George Washington első reklámajándékai óta. A promóciós ajándékok igazi kiötlőjének azonban mégsem őt, hanem egy Jasper Meeks nevű férfit tartanak, aki egy cipőboltot meggyőzött, hogy adjon könyves csomagokat egy iskolának. Meeks azt javasolta a boltosnak, hogy rakja rá a zsákokra a vállalkozás logóját. Meeks később elkezdett különféle promóciós termékeket gyártatni egy nyomdásszal karöltve.
Az 1904-es év fordulópont volt a reklámtermékek piacán, mert egy tucatnyi reklámajándékokat gyártó vállalkozás összefogott egy nagy szervezetté. Később ez a szervezet nagyon kinőtte magát, a mai neve Promotional Productus Association International, tagjainak száma pedig meghaladja a hétezer-ötszázat.

Reklámpóló emblémázva, akár logóval is – Igen hatékony reklám-marketing eszköz a promóciós reklámpóló, melyen cégünk saját logója és/vagy szlogenje szerepel, szolgáltatásainkkal együtt (Fotó: www.1001reklamajandek.hu)
Miért fontosak a reklámtermékek?
Egy vállalatnak rendkívül fontos a saját image-ének építése, a vásárlói és a munkavállalói elégedettség folyamatos növelése, ehhez pedig a legkiválóbbak a promóciós céllal készült apróbb, vagy nagyobb méretű termékek. A promóciós ajándéknak túl az elégedettség növelésén rendkívül fontos reklámhordozói funkcionalitása van. Ezekkel a használati tárgyakkal széles spektrumban megismerkedhetnek az emberek a céggel.
Mi lehet reklámajándék?
Tulajdonképpen bármilyen használati tárgyat lehet ma már logózni és sorozatot gyártatni belőle. Régen elsősorban a papíráruk és a ruhaneműk voltak reklámhordozók. Ma már igazából a vállalat pénztárcája és a legyártandó termékek mennyisége, célja határozza meg azt, hogy olcsóbb, egyszer használatos ajándékokat gyártatnak le, például tollakat, bögréket, öngyújtókat, vagy drágábbakat, például ruhaneműket, papucsokat, táskákat, USB stickeket. Csak a képzelet szabhat határt! Érdemes azonban a célközönséget is figyelembe venni, hogy kinek, milyen céllal készül a termék. Nemsokára közeledik a Karácsony, érdemes ilyenkor az ünnephez köthetőtermékekkel kedveskedni az embereknek.

