Miért jó, ha nekiállunk rendszeresen úszni?

Szakemberek szerint, az úszás az összes sportág közül talán az egyetlen, amely csak pozitív hatással van a szervezetünkre. A kerékpározáshoz és a futáshoz képest ez a sport is állóképességi sportnak számít, rengetegen kedvelik, hiszen nemtől, kortól és edzettsége állapottól függetlenül akárki kipróbálhatja. Gyakran az orvosok is ajánlani szokták az úszást, hiszen a szárazföldi sportágakkal szemben ennél a mozgásformánál egészen más mozgástechnikákat használunk, mely rengeteg pozitív élettani hatással bír.

Kevesen tudják, pedig az úszás sokkal hatékonyabb lehet, mintha a súlyzót emelgetnénk megállás nélkül. Az edzőteremben végzett testmozgásnál 12-szer hatásosabb, hiszen a vízben való egyenletes mozgásnak köszönhetően a test összes izmát meg tudjuk mozgatni, emellett hatékonyan fejleszti az állóképességet, illetve növeli a mozgékonyságot is.

Különösen ajánlott a fogyni vágyók számára, hiszen a vízben nem terheljük meg ízületeinket a túlsúlyunk miatt és egy óra úszással az emberi szervezet képes 500-700 kalóriát is elégetni. Ha csontritkulásban szenvedünk, akkor is jó választás lehet az úszás, hiszen javítja az ideg-izom koordinációt és segíti megelőzni a különböző csonttöréseket is.

Az asztmás betegek számára az orvosok általában kimondottan ajánlani is szokták az úszást, hiszen az asztma kellemetlen tüneteit is tudja enyhíteni, mert igen jótékony hatással van a légzésszabályozásra. Úszás közben az egész testünket át tudjuk mozgatni, megnyúlnak az izmaink, a gerincünk újra stabil helyzetbe kerül. Emellett ez a mozgásforma jó hatással van a szellemi teljesítményre is, így kimondottan jót tesz egy kisgyereknek, ha elkezd úszni és nála ez a pozitív hatás az iskolai eredményekben hamar fel fog tűnni.

Hatalmas előnye még ennek a mozgásformának, hogy talán az egyetlen sportnak nevezhető, ahol a sportsérülések valószínűsége nagyon csekély. Érdemes lehet az úszást, már nagyon kicsi korban megszerettetni a gyermekünkkel, hiszen a rendszeres úszás hatásainak köszönhetően meg tudjuk előzni az ülő életmód negatív hatásait, mint például a hanyag és rossz testtartást vagy éppen a gerincferdülés.

Hozzászólás írása